KulturCosmos har afholdt den årlige generalforsamling mandag d. 28 marts 2017. På generalforsamlingen aflagde bestyrelsen beretning og konstaterede, at der har været en bred vifte af arrangementer og aktiviteter i huset, alt lige fra babykoncerter til fernisering af kunstudstillinger.

Der har været store koncerter i CosmosHallen med bl. a. Sys Bjerre og Black Dylan, endvidere har der været loppemarked, julemarked, Lys og Gys og hver onsdag Droneklub. På baggrund af projektet om hele CosmosGrunden og flytningen af biblioteket, har bestyrelsen udtalt at det er vigtigt, at der også fremover er kvardratmeter nok til alle de store arrangementer, det er vigtigt at have et centralt sted i byen, hvor kulturen kan blomstre og udvikle sig til glæde for borgere, samt tiltrække nye borgere til lokalområdet.

I CosmosHuset foregår der også rigtig mange spændende ting, der har været afholdt op til flere intimkoncerter, en af koncerterne var i forbindelse med Spil Dansk ugen, som blev planlagt i samarbejde med lokale kulturforeninger.

På generalforsamlingen blev der valgt to nye til bestyrelsen og efter mødet konstituerede bestyrelsen sig, følgende er at Rita Thorsen fortsætter som formand, Rasmus Kæstel Jensen er næstformand, Jørn Schou- Nielsen fortsætter som kasserer, Dorthe Taanning Rasmussen og Ali Haydar Yildiz er bestyrelsesmedlemmer. Som suppleanter valgtes Niels Otto Trap og Conni Olsen, bestyrelsen er i arbejdstøjet og glæder sig til alle de forskellige udfordringer bestyrelsen får fremadrettet.

I beretningen blev der udtrykt stor tilfredshed med udviklingen af KulturCosmos, der er kommet rigtig mange flere frivillige til, og Rita Thorsen takkede alle frivillige for deres store indsats i forbindelse med alle de forskellige aktiviteter samt en stor tak til vores kulturhusleder Caroline for at drive huset på en engagerende måde.

Endvidere blev der også sagt tak til alle samarbejdspartnere og sponsorere. Og Roskilde Kommune ikke mindst blev også takket for samarbejde samt økonomisk tilskud til foreningen.

Hele beretningen kan læses på hjemmesiden: www.kulturcosmos.dk