Gimle, Roskildes regionale spillested, søger en praktikant til PR, markedsføring og kommunikation med tiltrædelse i januar og løbende frem til juni 2020.

Gimle søger en praktikant med lyst til at arbejde i et kulturelt knudepunkt. En person, der enten er under uddannelse eller har erfaring indenfor markedsføring, kommunikation, kulturformidling, musikbranchen, music management, performance-design, PR eller lignende. Det er ikke et must, at du har erfaring inden for musikbranchen, men et must at du har lyst til at arbejde med musik og er stærk i skriftlig kommunikation, da det udgør en betydelig del af kommunikationsarbejdet. Du indgår i et markedsføringsteam og får egne ansvarsområder.

Som praktikant vil du deltage i de daglige arbejdsopgaver i et travlt hus i kultursektoren. Du vil få hands-on-føling med mange forskellige arbejdsopgaver i et ungt, socialt, afslappet og hyggeligt miljø. Dine arbejdsopgaver vil typisk være: Webredaktør, SOME, pressehåndtering og nyhedsbreve, alternativ markedsføring, ekstern kommunikation til Gimles gæster og intern kommunikation til Gimles frivillige, samt ledelse af Gimles ambassadører. Der er også mulighed for at arbejde med grafisk design. Desuden sættes der pris på dine tanker og ideer omkring udvikling af Gimle, f.eks. branding, markedsføringsstrategier, alternative kommunikationsveje og vilje til at deltage i og udvikle alternative markedsføringstiltag såsom happenings og mini-koncerter på bl.a. byens uddannelsesinstitutioner.

Sideløbende med den daglige drift har du også mulighed for at oprette og udføre egne projekter, som kan binde praktikforløbet sammen med din uddannelse. I projektforløbet er der mulighed for at trække på ressourcer i Gimles store netværk.

Dit udbytte: Arbejdsgang i et musisk og kreativt kulturmiljø, hands-on-erfaring med pressehåndtering og kommunikationsarbejde, egne ansvarsområder, erfaring med projektplanlægning og organisering, indsigt i og erfaring med facilitering af arbejdsprocesser blandt frivillige m.v.  

Gimle er Roskildes regionale spillested, studenterhus og ungdomskulturhus. Mere end 400 årlige kulturarrangementer afholdes både i og udenfor huset. Kernen er koncertdrift med årlig præsentation af mere end 250 bands. Gimle er et græsrodshus med kort vej fra idé til handling – meget energi og lidt struktur. Udover spillesteds-delen driver Gimle en café der har åbent 6 dage om ugen og natklub der har åbent hver fredag og lørdag. Gimle er stærkt engageret i Roskildes kulturliv, med et samarbejde med byens øvrige aktører – ikke mindst Roskilde Festival.

Stillingen er et ulønnet praktikforløb og arbejdstiden aftales og fastsættes med hensyn til dit studie. Transportudgifter i forbindelse med praktikopholdet godtgøres.

Hvis dette lyder som noget for dig, så send en motiveret skriftlig ansøgning + CV pr. mail til PR- og marketingsansvarlig Maria Grongstad på mariag@gimle.dk

Ansøgningsfrist: 3. november.

Eventuelle spørgsmål kan ske ved henvendelse til Maria Grongstad på mail eller på tlf. 88 80 79 19.