Roskilde Kommune har indgået nødkontrakt med Egedal Hjemmeservice fra 3. maj.

Det bliver Egedal Hjemmeservice, der tager over fra AjourCare 3. maj 2023. Egedal Hjemmeservice har tidligere samarbejdet med Roskilde Kommune, så borgerne kan føle sig trygge ved skiftet.

“Vi har altid haft et rigtig godt og konstruktivt samarbejde med Egedal Hjemmeservice, og jeg føler mig fuldstændig tryg ved denne løsning. Egedal Hjemmeservice ved, hvad der skal til for at udføre opgaven. De kender borgerne og kommunen. Det er en kæmpe fordel, når man skal træde til med kort varsel og hurtigt være på omgangshøjde,” siger Mette Olander, der er direktør for Social, Job og Sundhed i Roskilde Kommune.

Borgere, som modtager hjælp fra AjourCare, bliver kontaktet pr. brev i uge 12. Herefter begynder arbejdet med at planlægge en god overgang.

Dialog for berørte borgere
Borgere med spørgsmål til deres situation er velkomne til at kontakte Myndighedsservice i Roskilde Kommune på tlf. 4631 3000.

Telefonen er åben på hverdage mellem kl. 8.30 og 9.30. Herudover gælder Roskilde Kommunes almindelige telefontider, som er mandag-fredag kl. 9.00-14.00.

Kilde. 

Foto ABW