Kunderne i Movias flextrafik er generelt meget godt tilfredse med kørselsordningen. Knap ni ud af ti kunder er tilfredse eller meget tilfredse, viser den årlige kundeundersøgelse, der er foretaget af analyseinstituttet Megafon.

Foto ABW

Helt præcis svarer 86 pct. af kunderne, at de generelt er tilfredse eller meget tilfredse med Movia flextrafiks forskellige kørselsordninger. Det viser resultatet af den årlige kundeundersøgelse, som Megafon har foretaget for Movia i 2023. Det er en stigning på tre procentpoint i forhold til forrige års undersøgelse.

Overordnet set ligger tilfredsheden med Movias flextrafik rigtig højt og på niveau med tidligere år.

Særligt bemærkes det, at tilfredsheden med den største kørselsordning – flexhandicap – har en tilfredshed på hele 90 pct., hvilket er en stigning på otte procentpoint i forhold til undersøgelsen fra 2022.

I kørselsordningen flextur, som har en tilfredshed på 91 pct., svarer 56 pct., at de er “meget tilfredse”, hvilket er det højeste niveau siden 2015.

I undersøgelsen er kunderne blandt andet spurgt om deres tilfredshed med chaufførens service og kørsel, om man afhentes og ankommer til tiden, om man har en tryg og sikker rejse, og om flextrafikbilerne fremstår rene, velholdte og sikre.

Movias flextrafikchef, Jens Peter Langberg, glæder sig over det fortsat høje niveau for kundetilfredshed i flextrafikken:

“Flextrafikken i Movia er kommet godt igennem 2023. De vanskeligheder, vi oplevede med chaufførmangel og manglende vogne på bagkanten af Covid19, er overstået. Det glæder os derfor, at vi nu ser en stigning i kundetilfredsheden til et endnu højere niveau. Indsatsen for at skabe en god og sikker rejse for brugerne af flextrafikken har effekt og skal fortsættes også i de kommende år. Med op imod 7.000 rejsende på en travl hverdag leverer Movia med flextrafik et vigtigt bidrag til at mange, som ikke er i stand til at benytte den traditionelle kollektive trafik, kan komme til de aktiviteter de gerne vil deltage i,” siger Jens Peter Langberg.

Fakta

 
  • Undersøgelsen er gennemført af Megafon for Movia, baseret på 914 telefoninterviews. Undersøgelsen er gennemført i perioden 2. til 12. oktober 2023.
  • Samlet set angiver 86 pct. af kunderne, at de er tilfredse eller meget tilfredse med Movia flextrafiks kørselsordninger. Det er en stigning på tre procentpoint i forhold til undersøgelsen i 2022.      
  • Kundeundersøgelsen omfatter alle Movia flextrafiks syv kørselsordninger: Flexhandicap, Flextur, Flexkommune, Flexrute, Plustur og Flexpatient for henholdsvis Region Sjælland og Region Hovedstaden.
  • Megafon noterer sig, at resultaterne fra undersøgelsen i 2023 er meget flotte, og at de bygger ovenpå en lang årrække med høj kundetilfredshed i Movia flextrafik.

Kilde.