Artiklen er sponseret
Har du gjort dig tanker om at investere i Enterprise Service Management, bør du ikke tøve. Det kan gøre stor gavn i en større virksomhed, hvor der er fokus på at skabe et godt samarbejde og synergier mellem de enkelte afdelinger i virksomheden.
Derfor vil de i de fleste tilfælde godt kunne svare sig at investere i et system til ESM, som f.eks. kunne være fra Cherwell. Er du i tvivl om, hvordan det kan gøre gavn i din forretning at benytte et sådant system, anbefales det at læse med herunder.
1. Kan øge produktiviteten
ESM kan man se som en forlængelse af IT Service Management, der ofte kaldes ITSM. Det er udviklet med henblik på at skabe et bedre overblik over de mange processer, der er en del af den daglige gang i en større organisation.
Formålet med dette er at øge produktiviteten, da et sådant system gør det let at sikre, at alle opgaver fordeles til de rette medarbejdere. Hertil medfører det, at alle processer bliver strømlinet – eller måske endda automatiseret.
Derfor kan de ansatte hurtigt vurdere, hvilke opgaver der er mest presserende og derfor skal varetages først.
2. Du kan reducere omkostningerne med ESM
I og med, at du kan benytte ESM til at samle en række tjenester fra forskellige afdelinger i organisationen, vil det hele overgå til en fælles løsning. I de fleste tilfælde kan dette skabe en besparelse, da licenser på andre systemer dermed kan opsiges.
Er der tale om systemer eller løsninger, der udvikles og administreres af egen IT-afdeling, vil det dog også give god mening at benytte ESM. Gør man det, vil det føre til, at man kan sænke sine administrationsomkostninger, da der ikke er behov for at vedligeholde flere løsninger.
3. Skab ensartede processer
Med ESM vil det være muligt for en organisation at understøtte alle brugere. Det er ikke blot en fordel for dem, der er ansat i den givne organisation. I de fleste tilfælde er det også noget, der vil komme både kunder og leverandører til gode, hvis flere systemer bliver lagt sammen til ét.
Det ESM kan hjælpe en stor organisation med er at forbedre samarbejdet mellem hver af de afdelinger, der hører til i denne organisation. Samtidig bliver der også skabt et sted, hvor brugere kan finde alle de informationer, de måtte have brug for.
Sider2022