Turismeorganisationen Destination Fjordlandet vil sammen med lokale og nationale turismeaktører løfte udviklingen til nye højder i Frederikssund, Lejre og Roskilde Kommuner, og lancerer nu sin første strategi for området.
Med visioner om: at Fjordlandet, som kongerigets vugge, skal være den mest markante oplevelses- og feriedestination i Danmark og at Destination Fjordlandet, som organisation, skal være det naturlige samlende midtpunkt og den fælles stemme for turismeerhvervet på tværs af kommunegrænserne er Destination Fjordlandet nu klar med sin første fireårige strategi: Vi er Fjordlandet.
For at indfri visionerne har strategien fem primære mål, bl.a. med fokus på at skabe endnu større synlighed for området, skabe endnu bedre sammenhæng, udnytte den korte afstand til København, inspirere sommerhusgæster og lokale borgere til at gå på opdagelse i Fjordlandet samt gøre ydersæsonerne endnu mere attraktive.
Direktør i Destination Fjordlandet, Thomas Kær Mahler fortæller:
Det har været en utrolig spændende proces og strategien er blevet til i tæt samarbejde med de mange dygtige aktører, som udgør vores destination samt input og feedback fra vores bestyrelse og repræsentantskab. Det har været vigtigt for os, at de alle var en del af processen, da deres erfaringer og viden er med til, at vi kan nå vores målsætninger, skabe værdi for området og udvikle bæredygtigt.