Undersøgelse viser, at sjællænderne vil ‘bruge mere tid med familien’: Coca-Cola sætter sjællændernes corona-forsæt på deres flasker og dåser. Det oplyses i en pressemeddelelse.

PR-FOTO Coca-Cola

Halvdelen af sjællænderne tager positive erfaringer med sig ind i 2021 efter et corona-præget 2020. Ifølge en ny YouGov-undersøgelse, svarer 51% af sjællænderne, at corona-krisen har fået dem til at revidere deres liv og prioritere, hvad de ønsker at bruge deres tid på. Coca-Cola har indsamlet danskernes, herunder sjællændernes, vigtigste erkendelser fra 2020 og sat dem på Coca-Cola-flasker og -dåser. Det er første gang nogensinde, at danskernes egne udsagn pryder det ikoniske brands emballage.

Virker citatet ”Jeg vil bruge mere tid på min familie” på den nye Coca-Cola dåse bekendt? Så er det måske fordi, det er dit eget. Som en del af den nye kampagne ’Open To Better’ har Coca-Cola nemlig spurgt danskerne, hvad de har lært i 2020 og ønsker at fokusere mere på fremover.

Sjællænderne vil ’bruge mere tid med familien’
Ifølge undersøgelsen svarer halvdelen (51%) af sjællænderne, at de i nogen eller høj grad har taget deres liv op til revision efter tiden med corona. Og spørger man, hvad de ønsker at ændre i deres liv, peger flest sjællændere (43%) på, at de vil ’bruge mere tid med familien’, mens mere end hver tredje (36%) ønsker at ’leve mere i nuet’. Disse og en række andre erkendelser kan nu ses på de nye flasker og dåser fra Coca-Cola.

”Med alt det vi har været igennem i 2020, er det vigtigt at fokusere på det positive, vi har lært, og minde os selv og hinanden om, hvad der er vigtigt. Derfor har vi for første gang nogensinde sat en række af danskernes egne udsagn på vores flasker og dåser i forbindelse med ’Open To Better’-kampagnen. Vi håber, at det kan inspirere til at fokusere mere på de vigtige ting i vores liv,” siger Philip Wedgewood, Senior Brand Manager for Coca-Cola.

Under corona-krisen har mere end hver fjerde dansker opdaget nye sider af sig selv. I Region Sjælland har de nye sider, som flere oplevede ved sig selv under corona været positive – det svarer 58% af sjællænderne i undersøgelsen.

Ida fra Roskilde har lært, hvor vigtigt det er ikke altid at have planer
En af de sjællændere, som deltager i kampagnen via Instagram, er Ida Hove fra Roskilde. Hun har nemlig taget sit liv op til revision i 2020:

”En af de ting, jeg har lært fra 2020, er vigtigheden af at rydde kalenderen, blive hjemme og ikke have nogen planer. Vi er normalt rigtig dårlige til at slappe af og have en hel dag derhjemme i nattøj uden planer. Det var virkelig rart, at vi blev tvunget til at ‘lære’, hvor fantastisk det er. Det er mindst én ting, som vi har taget med os og har elsket hinanden for at blive bedre til,” fortæller Ida, som har valgt at dele sin personlige historie på Instagram i den nye kampagne fra Coca-Cola, fordi hun gerne vil være med til at sprede positivitet oven på et udfordrende år.

Claudia Rex viser, hvordan hun når sine mål
Også Claudia Rex og en række andre kendte influencers deler deres personlige historier i kampagnen. Claudia har lige som Ida taget sit liv op til revision i 2020, og har flittigt benyttet sig af vision boards for at finde ud af, hvad hun ønskede at få ud af sit liv.

”2020 vendte virkelig alt på hovedet for mig. Jeg indså, at jeg ikke var 100 procent lykkelig og måtte tage mit liv op til revision. Det betød, at jeg satsede alt og startede en helt ny karriere. En af de ting jeg gjorde – og hele tiden gør for at nå mine drømme – er at visualisere dem med ord og billeder. Teknikken er ret enkel, men ret effektiv. Jeg tror, at den kan hjælpe mange med at nå deres mål, så det kan jeg klart anbefale, at man prøver her i 2021,” fortæller Claudia.

På www.coke.dk/open kan du se, hvordan Claudia Rex bruger vision boards – og du kan også få ekspertråd fra Master i Positiv Psykologi og coach Katrine Sejersen-Permin til, hvordan du får sat ord og billeder på dine drømme og mål i 2021 og holde et positivt fokus i dit liv.


Highlights fra YouGov-undersøgelsen for Coca-Cola om sjællændernes erkendelser under corona:

  • 51% af sjællænderne svarer, at de i nogen eller høj grad har taget deres liv op til genovervejelse efter tiden med corona-lockdown.
  • 43% af sjællænderne svarer, at de ønsker at ’bruge mere tid sammen med familien’.
  • 36% af sjællænderne svarer, at de vil ’leve mere i nuet’ end før.
  • 24% af sjællænderne svarer, at de ’vil undgå at lægge for mange planer på forhånd’.
  • 76% af sjællænderne svarer, at de hverken har sagt deres corona-løfter højt eller skrevet dem ned nogen steder.
  • 58% af sjællænderne svarer, at de nye sider, som de har oplevet af sig selv under corona-krisen har været positive.

Om Coca-Cola kampagnen Open To Better:

  • Alle flasker og dåser fra Coca-Cola er i anledning af det nye år blevet udstyret med små citater, der skal inspirere til positive forandringer. En del af udsagnene stammer fra en landsdækkende YouGov-analyse, hvor danskerne har tilkendegivet deres corona-forsæt. De mest populære corona-forsæt er nu på etiketterne.
  • Coca-Cola kampagnen Open To Better kører på de sociale medier via en række kendte danskere og influencere – heriblandt Claudia Rex – som deler og fortæller om deres personlige historier, oplevelser og selverkendelse samt hvad de har valgt at ændre i deres liv som følge af corona-krisen – deres personlige ’corona-forsæt’.
  • Formålet er, at vi alle skal dele vores personlige oplevelser, så vi kan lære af hinanden og ændre vores – og måske hinandens – liv til det bedre.
  • Find inspiration til at nå dine mål i 2021 på www.coke.dk/open.

Del dine egne erfaringer på dine sociale medier under hashtagget #OpenToBetter