Kom til festlig fælles gudstjeneste i Folkeparken 2. pinsedag d. 25. maj kl. 11.

Folkekirken i Roskilde inviterer til fælles gudstjeneste i Folkeparkens amfiteater. Under åben himmel fejrer vi pinsen i det grønne – med plads til både eftertanke, glæde og fællesskab.

Det bliver en formiddag i fællesskabets tegn med højt til loftet og musik, der løfter. Kor fra kirkerne i Roskilde medvirker sammen med Jakob Lundbaks jazzband, som spiller til fællessalmerne.

Undervejs i gudstjenesten vil danseskolen M-Studio bidrage med bevægelse og liv.
M-Studio holder til i Trekroner og arbejder med forskellige dansestilarter. Skolen har tidligere medvirket ved flere arrangementer i byen og bringer en særlig energi ind i gudstjenesten.

Tag gerne et tæppe med at sidde på – og måske en solhat, hvis vejret tillader det. Efter gudstjenesten er der mulighed for at nyde en kop kaffe i det fri.

Præster fra sognene i Roskilde Domprovsti står sammen om gudstjenesten. Sognepræst ved Svogerslev Kirke, Elsebeth Gade Kjær, siger:

”Når vi samles på tværs af sogne og mødes under åben himmel, opstår der en særlig stemning. Vi bliver mindet om fællesskabet og om naturens skønhed – og pinsens budskab får plads til at klinge på en ny måde i det fri.”

I kirkerne ser man frem til at fejre pinsen med musik, ord og nærvær midt i forårets lys og grønne omgivelser. Alle er velkomne.

I tilfælde af meget dårligt vejr rykkes gudstjenesten til Roskilde Domkirke.

Opdateringer kan findes på Facebook samt på Roskilde Domkirkes hjemmeside.

 

Pressefoto

Dato: 25-05-2026
Sted: Folkeparkens amfiteater