Firmaet AjourCare, der leverer hjemmepleje til 500 borgere i Roskilde Kommune, har opsagt deres kontrakt pr. 2. maj 2023. Roskilde Kommune sikrer, at alle fortsat får den hjælp, som de har behov for.

Roskilde Kommune har ansvaret for at borgere med behov for personlig pleje og/eller praktisk hjælp får den bistand, som de er visiteret til af kommunen.

“Roskilde Kommune er forberedt på at kunne håndtere en uventet opsigelse af en kontrakt. Derfor kan vi berolige borgerne med, at de fortsat får den hjælp, de har behov for – også efter 2. maj,” siger direktør for Social, Job og Sundhed, Mette Olander.

Frem til 2. maj er det fortsat AjourCare, der leverer servicen til de borgere, der har valgt den private udbyder. Roskilde Kommune er allerede gået i gang med at finde den bedste løsning for tiden efter 2. maj, understreger Mette Olander.

Berørte borgere er informeret
Alle berørte borgere har modtaget et brev i begyndelsen af uge 7, hvor de bliver orienteret om opsigelsen af aftalen. I uge 12 modtager de et nyt brev med information om, hvordan de får leveret personlig pleje og/eller praktisk hjælp efter den 2. maj 2023.

Her kan borgere henvende sig
Borgere med spørgsmål til deres situation er velkomne til at kontakte Myndighedsservice i Roskilde Kommune på tlf. 4631 3000. Telefonen er åben på hverdage mellem kl. 8.30 og 9.30.

Myndighedsservice kan også kontaktes via e-mail på myndighedsservice@roskilde.dk. Herudover gælder Roskilde Kommunes almindelige telefontider, som er mandag-fredag kl. 9.00-14.00.

Foto: ABW

Kilde Roskilde Kommune.