Butikkerne under kæden Let-Køb får ny facade som følge af stor millioninvestering af Dagrofakoncernen, som driver kæderne Let-Køb, SPAR, Min Købmand og MENY. Det oplyses i en pressemeddelse fra Dagrofa.

Med en anseelig millioninvestering sikrer Dagrofa-koncernen nu, at kædens butikker får helt ny og mere tidssvarende facade. Investeringen skal ses i lyset af fremgang i kæden, og skal blandt andet bidrage til, at Let-Køb får et mere moderne, visuelt udtryk, som binder kædens butikker bedre sammen.

Et moderne og ensrettet visuelt udtryk med rene linjer og design. Det er det, et helt nyt logo skal bidrage med i Let-Køb-butikker landet over, som i løbet af sensommeren skifter sin visuelle identitet ud. Det sker

Pressefoto: Dagrofa

som følge af en større millioninvestering, som Dagrofa nu har iværksat for den ene af sine i alt fire købmandskæder.

– Dagrofa investerer nu flere millioner i Let-Køb-kæden, fordi vi tror på de små købmænd, som gør en stor forskel for lokalsamfundet. Det nye layout er med til at binde vores kæde sammen, således at den fremstår som en moderniseret kæde med frie købmænd, der er tættere på kundens hverdag, siger Richo Boss, kædedirektør i SPAR, Min Købmand og Let-Køb.

Let-Køb tilbyder et af landets mest frie kædeprogrammer med få kriterier, der skal opfyldes, og sammenholdt med kerneværdier som nærhed, service og kvalitet har kæden skabt et univers, som tiltaler stadig flere købmænd. I 2019 gik kæden fra at have 101 til 106 butikker landet over, og den nye visuelle identitet kan forhåbentlig bidrage til, at endnu flere købmænd tilslutter sig kæden, og flere kunder dermed kan nyde godt af Let-Købs kendetegn.

– At være tættere på din hverdag er det helt centrale for Let-Køb. Købmanden er dit lokale mødested, hvor du altid møder en engageret købmand, der vil gøre alt for at servicere dig som kunde. Her møder du hver dag glade og velkendte ansigter, hvilket er enormt givende på det menneskelige plan. Let-Køb er frihed og godt købmandsskab. Kæden er tæt på kunden og afspejler det brede kundesegment. Vores flere end 100 butikker er fordelt over hele landet, og derfor kan sortimentet også variere fra butikkerne i de store byer til de mindre byer og butikkerne på øerne, og det er med til at gøre kædens butikker så unikke, tilføjer Richo Boss.

Dagrofa koncernen omsætter for ca. 18,6 milliarder kroner om året og beskæftiger omkring 14.500 ansatte. Koncernen består i dag af butikskæderne MENY, SPAR, Min Købmand, Let-Køb samt FoodService Danmark og Dagrofa Logistik.