En årlig loppestand til fri benyttelse for medarbejderne understøtter den cirkulære tankegang og kulturen hos lokale Lindskov Communication. Et tilfældigt initiativ, der med et styrket fællesskab og bedre samvittighed har skabt langt større glæde end ledelsen havde forventet

Den grønne tankegang og klimaforandringer er for alvor kommet på dagsordenen blandt danskerne – både i det private, som bl.a. kom til udtryk med klimavalget, men også hos virksomhederne får grøn omstilling større prioritet. En af dem, der ønsker at favne de grønne visioner for at sikre klimaet, er kommunikationsbureauet Lindskov, der ligger i midten af Roskilde. For at styrke fællesskabet og samtidig bidrage til den grønne omstilling samt bakke op om lokalsamfundet har ledelsen lejet en stand i et år hos loppesupermarkedet Kirppu i Roskilde.

Pressefoto. Kirppu

– Klimapolitikken er for alvor kommet på alles læber, hvor både medier, meningsdannere og politikere kæmper for at præge debatten om grøn omstilling. Som lidt af en klimanørd synes jeg jo, det er fantastisk! Det er vi flere, der synes på bureauet. Derfor har vi valgt at implementere en række mindre, grønne initiativer, heriblandt den nye loppestand, hvor man kan komme af med sit forlagte tøj og inventar, fremhæver bureaudirektør Catrine Eisenreich.

Styrker arbejdsmiljøet
Med standen har medarbejderne mulighed for at sælge deres brugte ting og dermed understøtte genbrugskulturen. Standen deles af to medarbejdere en måned af gangen, som sammen står for opsætning og tilretning af de brugte genstande. Et initiativ, som skaber en ny form for fællesskab i virksomheden, der er baseret på en fælles interesse for, at standen går godt.

– Det er ligetil og nemt at komme af med sine brugte ting, som forhåbentlig kan finde glæde hos andre – og så har det da en helt særlig betydning for mig at kunne være med til at bidrage til den grønne omstilling, siger kommunikationskonsulent Trine Bokkenheuser fra Lindskov Communication og fortsætter:

– Samtidig omgås vi nu ikke kun på det professionelle plan, men endnu mere på det private. Det skaber et større fællesskab, end man lige tror, og det er skønt.

Pressefoto. Kirppu

Standen hos Kirppu, der kom i stand ved et tilfælde, har derfor gjort langt større glæde, end hvad ledelsen på bureauet havde regnet med.

– Vi kan se, hvordan fællesprojekter, der er ud over det primære arbejde, bringer os sammen på en helt anden måde, samtidig med at loppestanden giver god samvittighed over at være med til at gøre noget godt for miljøet. Vi har et fælles mål i hverdagen på bureauet men at have noget sammen, som ikke omhandler statusmøder og kundeaktiviteter, er sundt og godt for vores arbejdsmiljø, slutter Catrine Eisenreich.

 

Ønsker du at vide mere om loppesupermarkedet Kirppu i Roskilde, kan du med fordel besøge deres hjemmeside: https://kirppu.dk/kirppu-roskilde/

Del på sociale medier