Vokseværk og en stærk lokal kundebase er blandt årsagerne til, at Roskilde Skadedyrsservice flytter tilbage til rødderne efter tre år med vækst i Ringsted.

Skadedyr holder aldrig fri 
Sådan lyder den korte konklusion fra Peter Fisker Lassen, der er indehaver af Roskilde Skadedyrsservice ApS, som efter tre års vækst fra basen i Ringsted nu er flyttet tilbage til Roskilde, hvor virksomheden oprindeligt blev etableret. Og noget kunne tyde på, at han har ret.
IMG_7423 Peter Fisker Lassen og medarbejdere samt Unique - Roskilde SkadedyrsserviceVirksomheden er under Peter Fisker Lassens ejerskab vokset stødt og roligt, siden han købte virksomheden af nu afdøde Piet Grønlund Nielsen i 2012 og flyttede firmaet til Ringsted, hvor han bor privat.

Flere skadedyr kræver flere medarbejdere
I de seneste år har Roskilde Skadedyrsservice oplevet en stigende efterspørgsel fra virksomheder, boligforeninger og private borgere, der har behov for at komme skadedyrene til livs.
“Vi tilbyder en bred vifte af løsninger inden for bekæmpelse af skadedyr, der jo ikke kun er rotter og mus, men også mår, borebiller, flagermus, edderkopper og forskellige former for gnavere, der kan gøre stor skade på bygninger, installationer og inventar”, pointerer Peter Fisker Lassen.

Væksten har givet beskæftigelse til en ny medarbejder mere om året, så i dag tæller Roskilde Skadedyrsservice tre medarbejdere og gravhunden Unique, der blandt andet anvendes i forbindelse med bekæmpelse af rotter.
“Især i Roskilde området har vi oplevet en stærk vækst, så det var naturligt på et tidspunkt at søge tilbage til rødderne. Så nu passer firmanavnet igen til, hvor vi bor”, smiler Peter Fisker Lassen, der fra 1. november sammen med sine medarbejdere er flyttet ind på Søndre Mellemvej 35 i Roskilde.

Ubuden slangende gæst
Roskilde Skadedyrsservice har mange kunder inden for boligforeninger og erhverv, men der er også en del private, der kontakter de lokale ”ghost busters”. Et af de mere eksotiske eksempler på hjælp til private, var virksomheden for nyligt måtte rykke ud til en kvinde, der havde fået en noget ubuden gæst på besøg i form af en canadisk kongesnog.
“Snogen var hoppet ud af et skab og havde lagt sig for fødderne af beboeren, der efterfølgende var blevet afvist af politiet og Falck. I dette tilfælde endte sagen godt, da vi kunne aflevere snogen til ejeren frem for at aflevere den på et internat”, siger Peter Fisker Lassen, der forventer yderligere vækst i de kommende år.

Edderkoppen er superskurken
Mange mennesker vil sandsynligvis forbinde skadedyrs bekæmpelse med kampen mod rotter, men ifølge Peter Fisker Lassen er rottebekæmpelse blot en enkelt del af det store skadedyrs område.
“Der er ufatteligt mange typer af skadedyr, som vi må hjælpe folk af med. For mange kan det være uoverskueligt at skulle bekæmpe skadedyr, da det for de fleste er svært at finde ud af, hvad der er mest effektivt. Derfor kontakter de os og så finder vi ud af, hvad der er bedst i situationen.
IMG_7469 Peter Fisker Lassen - Roskilde Skadedyrsservice ved rottekasseHan løfter desuden sløret for, hvad der blandt de mest upopulære skadedyr.
– Nu må man jo sige, at de fleste skadedyr ikke er særligt populære. Men edderkopper har mange et særligt stort ønske om at holde på afstand, så den kan vi vist godt kåre den som superskurken”, slutter Peter Fisker Lassen.

Medlem af Brancheforeningen 
Roskilde Skadedyrsservice ApS er medlem af Brancheforeningen for Skadedyrsfirmaer. Det betyder, at virksomheden har forpligtet sig til at opfylde brancheforeningens etiske retningslinier og har forpligtet sig til at overholde gældende lovgivning, blandt andet om udelukkende at benytte godkendte midler til bekæmpelse af skadedyr.