Museet på Musicon er blandt National Geographic Magazines “bucketlist” over verdens bedste museer indenfor nyskabende design og interaktive udstillinger.

National Geographic Travelers Magazine udnævner i seneste nummer RAGNAROCK – Museet for pop, rock og ungdomskultur som blandt de 15 bedste ”must-sees” museer i verden indenfor nyskabende design og interaktive udstillinger. RAGNAROCK, der ligger på MUSICON i Roskilde, kan glæde sig over at være i selskab med en række innovative og nyskabende museer verden over.

Foto: RAGNAROCK FOYER – Credit MVRDV Ossip van Duivenbode

– Roskilde har oplevelser i verdensklasse, og det er flot, at RAGNAROCK nu er udråbt, som et kvalitetsmuseum i topklasse af National Geographic. RAGNAROCK fortæller historier med og om musik, der rører os som mennesker, men som også fortæller om samfundsudviklingen både i Danmark og resten af verden. Et levende og moderne museum med spændende udstillinger, der henvender sig til ung som gammel – og tydeligvis også internationalt, siger borgmester Joy Mogensen.

Museerne – og altså her RAGNAROCK – bliver alle fremhævet for evnen til engagere, uddanne og inspirere de besøgende samt for evnen til at skabe nye moderne udstillinger der antyder, at fremtidens museumsoplevelser handler i lige så grad om oplevelsen af en historisk genstand som genstanden i sig selv.

– Vi er utroligt stolte af at være kommet i selskab med så nyskabende museer som Design Museum i London og The Museum of Tomorrow i Rio de Janeiro. RAGNAROCK har kun eksisteret i godt halvandet år, men vi har arbejdet benhårdt på at skabe museumsoplevelser, der rager op – også uden for landets grænser. Museets placering på listen og den internationale anerkendelse giver os et signal om, at RAGNAROCK er på rette vej. Vi vil vedholdende forfølge ambitionen om at være med i toppen blandt innovative kulturoplevelser og bidrage til at sætte Roskilde på verdenskortet. Det ville være fantastisk at få RAGNAROCK låst fast på verdenskortet, også når internationale arkitekturturister tager på oplevelse, siger direktør for Ragnarock Henrik Bo Nielsen.

Læs artiklen i National Geographic.